Alla inlägg under mars 2014

Av Eva-Marie Stridsberg - 19 mars 2014 22:02

Härligt att vi nu går mot ljusare tider (trots att vi är lite insnöade just i dag), nu vet vi att dagarna blir längre och längre. Vi får mer tid att vara ute i dagsljus, och vi slipper sova så mycket, härligt! Nu tror ni att jag ska tjata om solskydd igen, men jag tror att ni har lärt er det, så nu vill jag att ni ska lära er bra hudvårdsrutiner. Det är så enkelt! Morgon och kväll sju dagar i veckan, rengöring, behandling och återfuktning, det är allt man behöver göra. Om du har problem med din hy, så kan du behöva lite tips om vad som är lämpliga produkter för att åtgärda problemen, du är alltid välkommen att besöka min hemsida.
www.hudvard-uppsala.se

Av Eva-Marie Stridsberg - 17 mars 2014 09:02

Kanske vi kan ha både snö och fågelsång, vad vet jag.....men vitt är det! Jag som tycker om att skriva om hudvård och behandlingar av huden störs inte av lite snö, det ger mig bara ännu en anledning att påminna om att vår hud påverkas av årstidsväxlingar, och det känns som vi har aprilväder redan i mars, så snart mina vänner är det vår! Gör en nystart av din hy med en bra Peel och glöm för allt i världen inte bort att använda solskydd när solen är tillbaka och värmer oss så skönt.
Tips finns på min hemsida
www.hudvard-uppsala.se

Av Eva-Marie Stridsberg - 14 mars 2014 08:56

 

Det är bara att fortsätta och njuta! Tidig vår -  yes! Vi behöver inga "Domedagsprofeter" som varnar för att det kan komma mer snö! ( Jag brukar själv tillhöra dem) Det är som det är, kommer det mer snö så gör det väl det, men låt inte det hindra oss från att njuta nu. Njut! Men glöm inte SPF (Sun Protect  Factor) UVA-strålarna förstör ditt kollagen. Vill du få fler tips om hur du kan sköta din hud? Boka en tid för konsultation

www.hudvard-Uppsala.se

 

Av Eva-Marie Stridsberg - 13 mars 2014 12:50

 

Nu vill vi känna oss vårfräscha!

Nu när solen kommer fram på allvar ser vi varenda liten skavank, både hemma och på oss själva. Hemma ser vi dammet, smutsiga fönster, tädgården........På oss själva kan vi tycka att vi ser lite grå och trista ut. Nu behöver vi göra en uppfräschning! När du har städat färdigt och gjort fint kan du unna dig en peel hos mig på Uppsala Derma Beauty, så blir du lika fin som ditt hem och din trädgård.

Om du följer bloggen uppsaladermabeauty får du 20 % rabatt på en peel-behandling!


www.hudvard-uppsala.se

  


Av Eva-Marie Stridsberg - 8 mars 2014 12:12

  Underbart med sol och en riktig känsla av vår! Jag såg krokusar som är på väg upp för några dagar sen och vi vill alla vända oss mot solen, både blommor och människor! Nu är det smart att använda en dagkräm som innehåller SPF (solskyddsfaktor). De flesta dagkrämer innehåller minst SPF 15 men du kan även behöva SPF 30 nu, tänk på att skydda dig mot både pigmentering och kollagenförlust dvs använd dagkräm med både UVA och UVB skydd.

Besök oss på vår hemsida www.hudvard-uppsala.se

Presentation


Bilden är tagen i Verona i september 2013

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards